johannabestabilling

Alla inlägg under februari 2011

Av Johanna B - 19 februari 2011 17:39

Hej!


Det var längesedan jag blogga. Men jag har typ aldrig tid och ork. Engentligen borde jag skriva på författarporträttet för det skulle ha vart inne igår, hehe. Aja imorse så vaknade jag ganska tidigt, det gjorde Veronica också. Vi såg klart på The Messengers som vi inte vågade se klart i går kväll men jag önskar jag att vi hade gjort det. För på morgonen så var den inte läskig längre. Efter det så åt vi frukost. Och sedan såg vi på film och så fick Charlie gå på promenad. SÅklart gick vi och köpte godis då träffade vi Malin och Amanda som skulle åka till stan. När vi kom hem åkte Veronica sedan och så har jag sutit vid datan och sett på Titanic. Den var sorlig. Nu ska ni få den där en-bild-i-timme-grejen nu.                       

Bilderna är lite bakvända så början är längst ner. Tryck på bilderna för att dem ska bli stora.

       

Dem här bilderna tog jag igår men dem blev inte så bra.

 

Detta är jag... dx   

Eller kanske inte jag tror att detta kan vara jag...

 

Detta aär jag när ni inte kommenterar. Men jag måste erkänna att ni blivit bättre på det.

 

denna skulle man vilja ha!

  

Söööööööt va? hitta den på Adinas blogg.


  

Av Johanna B - 19 februari 2011 15:56

Jag är med och tävlar hos Emelie om fimosticks.

Ni kan klicka på bilden för att komma till tävlingen.


  

Av Johanna B - 13 februari 2011 20:47

Den där bilden saken jag gjorde i går ska jag försöka lägga upp så snart jag ka men jag tänkte lägga mig i tid idag för att se om jag orkar mer då. Hoppas! Gilla mig gärna på facebook också. Men idag har jag vart på gymnastik och sedan kom jag hem och sedan vid 18.00 drog jag till släkt för morbrors fästmö fyller år. Var den ända ki min ålder där för Hampus var inte med :/Aja! JAg kommer antgligen inte hinna blogga i morgon så glad alla hjärtans dag till er som har någon.

  

Önskar jag våga fråga... men han älskar henne.


  

Av Johanna B - 12 februari 2011 22:42

Hej på er!


Asså jag e trött som fan. Jag har verkligen inte haft ork att göra något efter skolan. Skolan tar all min ork. Jag orkar nästan inte göra läxorna. Men jag får väl försöka lägga mig tidigare. Jag har faktiskt alltid haft ork efter skolan men nu efter jullovet har jag inte det. Fattar inget, jag fattar inte hur det kunde ändras så. Aja, men jag ska försöka blogga så gott det går. Men helst av allt skulle jag vilja sova en hel dag. Jag är i alla fall glad att jag har några läsare som följer mig i vått och tort. Jag är riktigt glad att jag har sådana läsare. JAg såg att jag haft 10 läsare idag pch änså har jag inte vart inne på bloggtrafik på ett bra tag. Aja, ni får lite bilder senare när jag gjort klart en bild varje timme grej. Vilket e snart tror jag annars somnar jag. Det var ganska kul på kalaset fast jag inte kände någon så det var skönt. Men jag känner mig verkligen ombekväm med klänningar så jag kan nog ha svårt att försöka använda det. Nu blev det tråkigt med bara text tycker jag så vi får lägga in en bild.

 

Önskar att det här var jag och någon menmen jag kanske behöver vara singel just nu eftersom jag inte orkar med något.

  

Detta är jag ensam och trött. Haha aja jag har i alla min braiga humor kvar. Jag var rädd att den var försvunnen.


  

Av Johanna B - 12 februari 2011 12:54

  

1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med. 
2a bilden:
 En bild på dig själv.

3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: 
En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: 
En person du kan berätta allt för.
12e bilden: 
En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara mer med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden:
 En bild på dina nära
21e bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22e bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.

27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.

30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om

 

  

Av Johanna B - 12 februari 2011 11:57

In the land of women

 

Regissör: Jon Kasdan


Skådespelare: Adam Brody, Kristen Stewart och Meg Ryan.


Handling: Carter Webb är en ung författare från Los Angeles som flyttar hem till förorten i Michigan för att komma över sin separation med en känd skådespelerska. Väl där träffar han Sarah Hardwicke och hennes två döttrar Lucy och Paige. Carter blir indragen i deras liv och upptäcker snart att hans separation med sin förra flickvän inte var något slut, utan en början på något helt nytt...


Vad tycker jag?: Den var bra men inte som jag tänkt mig. Slutet var inte heller som jag tänkt mig. Den var bra men jag tycker slutet kunde vara bättre. Den får 9/10 av mig och jag rekommenderar den.

  


  

Av Johanna B - 12 februari 2011 11:06

Tomtetass och jakten på julen

Regissör: Robert Vince


Skådespelare: Reese Alexander, Jan Bos och Ameko Eks Mass Carroll.


Handling: När jultomten och hans nya bästa vän Tass upptäcker att barnen runt om i världen inte bryr sig särskilt mycket om julen längre, åker de till New York för att se vad de kan göra åt saken. Men då tomten tappar minnet blir det upp till Tass att rädda både jul och jultomte, och samtidigt visa världen vad julen verkligen handlar om. Till sin hjälp har han den hemlösa fl ickan Quinn, hennes kompis Will och ett roligt gäng talande hundar.


Vad tycker jag?: Den var bra och man kände verkligen en julstämming. Den var lite sorlig också. Jag rekmmenderar den och den får 9/10 av mig.

  


  

Av Johanna B - 12 februari 2011 10:44

Mean girls


Regissör: Mark Waters


Skådespelare: Lindsay Lohan, Rachel McAdams, Amanda Seyfried, Lacey Chabert, Lizzy Caplan, Daniel Franzese, Tina Fey, Jonathan Bennett och Tim Meadows.


Handling: 

Huvudkaraktären Cady Heron flyttar till USA efter att ha vuxit upp i Afrika med hennes föräldrar som är zoologer. Hon börjar på high school och hennes första vänner blir Janis Ian och Damian, som skulle beskrivas som "outsiders". Hon träffar också innegänget The Plastics med Regina George (Skolans Bitch, men också populärast), Gretchen Weeners (Som vet allt om alla) och Karen Smith (som ses som den dummaste tjejen i skolan)- skolans snyggaste tjejer. Cady hänger på dem för att hon och hennes vänner Janis och Damian har bestämt sig för att driva med henne, men i början är det inget stort. Men när Cady förälskar sig i Reginas fd. pojkvän börjar Regina att förstöra för henne och Regina tar tillbaka sin fd. pojkvän och kysser honom framför Cady. Då kan hon inte ta det längre och tillsammans med Janis och Damian planerar hon sin hämnd. Men nånting börjar hända. Cady blir mer och mer ytlig när hon umgås med The Plastics och börjar själv bli "cold hard shiny plastic" som Janis kallar det och förvandlats mer och mer till en bitch. Hennes vänner börjar tröttna på henne med tiden. Men när Regina märker att Cady har drivit med henne så blir hon rasande och kommer ut med den här så kallade "burn book" och försöker sätta skulden på Cady, Gretchen och Karen genom att skriva om sig själv i boken.


Vad tycker jag?: Den är bra och visar att om man är snäll så funkar skolan mycket bättre. Jag rekommenderar den. Den får 8/10.

  


  

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards