johannabestabilling

Alla inlägg under juni 2011

Av Johanna B - 28 juni 2011 18:18

   ”Ja… Om det ändå var sant.” Han såg drömmande mitt ut i luften.

   ”Kom igen nu… använd ditt super luktsinne så kan vi fortsätta.”

   ”Bree, jag tror att det är bäst att vi får äta och sedan vänta över dagen. Okej?”

   ”Men tänk om spåret försvinner?”

   ”Det tror jag inte.”

   ”Hm… okej då men det är ditt fel om spåret är borta.” Sa jag med en röst som man sa till ett barn att det får godis senare. Vi sprang runt och tittade efter slödder, för vi ville inte ta oskyldiga människors liv. Det förvånade mig för det fanns mycket mer slödder här än i Seattle och jag tyckte det var mycket. Här fanns det ju slödder i var och varannan gränd. Jag såg jätte många unga tjejer som var i min ålder ungefär, jag såg hur de kastade bort sina liv som horor. Nu började jag förstå att Riley var min räddning. För annars så skulle jag till slut bli så hungrig att jag gick över gränsen. Jag önskar att jag skulle kunna hjälpa de här tjejerna men jag kan ju inte förvandla alla till vampyrer. När jag och Diego bestämde att vi skulle bara ta en gränd till så såg jag en tjej som borde vara ungefär 13 eller 14 år. Diego skulle precis ta henne när jag drog undan honom.

   ”Vad gör du?” Väste han. ”Oj, förlåt att jag väste.” Ursäktade han sig när han kom på sig själv att väsa sig år mig.

   ”Det gör inget. Men kan vi inte skona flickan? Hon är så ung och behöver hjälp till ett bra liv.”

   ”Hur ska vi göra det?”

   ”Jag vet inte.”

   ”Vi skulle kunna förvandla henne.”

   ”Tror du verkligen det är så bra. Förvandlingen tar ju tid.”

   ”Vi kan bära henne med oss.”

   ”Ja om du tror det kommer funka så.”

   Nu började langaren och flickan gå ifrån gränden.

   ”Vem av oss ska förvandla henne?” Frågade Diego när han såg det.

   Jag funderade lite jag hade gärna stor lust att säga att jag skulle göra det för jag ville inte att Diego skulle göra det i fall dem kanske får något band mellan varandra men efter mycket om och men sa jag. 

   ”Då tar du langaren?”

   ”Visst”

   Vi sprang och jag tog langaren när Diego tog flickan. Jag kände mig fortfarande avundsjuk på henne. Just nu ville jag vara henne, jag kunde inte sluta tänka att just hans tänder trängde igenom hennes hud och drack hennes blod. När langaren var nästan slut på blod såg jag att Diego hade slutat dricka och jag hörde flickan skrika. Jag drack klart och jag klarade mig rätt bra för att låt bli flickan som inte var helt tömd på blod, p.g.a jag var så mätt.

   ”Tror du vi har valt rätt? Vi kanske valde fel åt henne.”

   ”Diego jag lovar dig att det här livet är bättre för henne än vad som skulle ha hänt henne annars.”

   ”Tror du? Jag känner mig som en dålig…” Jag förstod att han inte visste hur han skulle avsluta meningen men jag visste också att han inte ville bli räddad så jag väntade. Efter en stund fortsatte han. ”Jag bara menar att jag känner mig hemsk, det finns risk att jag har förstört hennes liv.”

   ”Ja men det finns också risk att du har förbättrat det.” Jag visste att jag inte tröstade honom för att han skulle sluta klandra sig själv utan att jag bara ville att han skulle sluta bry sig om henne. Aldrig någonsin har jag vart såhär svartsjuk som jag är på henne. Svartsjukan gör mig galen, jag måste fråga honom vad han känner. ”Gillar du henne? Eller… äsch jag vet inte.”

   ”Ärligt talat så ja jag gillar henne men inte på det sättet du tror.” Han små log lite för sig själv. ”Jag gillar henne som en syster.”

   Jag kände mig förvirrad. ”Vad? Känner ni varandra?”

   ”Ja precis efter jag bitit henne kände jag igen henne. Det är min bästa kompis syster, vi har känt varandra i ungefär hela hennes liv så jag räknar henne som en syster.”

   ”Så det är inget romantiskt mellan er?”

   ”Vänta nu förstår jag vad det här handlar om, du är svartsjuk på Cassandra.”


 

Av Johanna B - 28 juni 2011 17:49

Chokladpudding är mums! Men banan pudding har jag aldrig smakat. Det borde jag göra.


 

Av Johanna B - 28 juni 2011 17:04

Idag har jag badat på landbadet med familjen som jag gjorde igår.  Fast i går blev jag inte bränd just nu svider det som fan för att jag bränt mig. För er som inte vet så är landbadet ett utebadställe där jag bor. Men där låg jag och läste min bok Sveket och den blev jätte sorlig så det var jätte svårt att hålla in tårarna men jag tänkte inte gråta bland hur många som helst.

Man kan säga att det här är en liten förhanstitt på haunted musikvideon.


 

Av Johanna B - 24 juni 2011 21:03

Glad midsommar alla bloggläsare och bloggar och alla andra. Hoppas ni har/haft en bra midsommar.

 

 

Av Johanna B - 23 juni 2011 13:39

Hejson hoppsan!


Just nu sityter jag och äter glass och Charlie springer runt vardagsrumsbordet och försöker frånga flugor. Haha! Idag så har jag åkt till thuns med mamma och Casper. Det var nice. Jag köte en topp och ett linne. Eller köpte och köpte, mamma köpte det till mig. Just nu spöregnar det ute vilket är lite tråkigt och jag hoppas det är fint väder i morgon. Jag har nyligen spelat kort med Casper, mamma och Hampus. Då fick jag en gammal tjocktröja av Hampus. Den är riktit skön. Nu kanske jag ska ut och springa med Malin när hon svarar på mitt sms.

Detta är min topp. Under den har jag linnet jag köpte/fick.

Det här är linnet jag köpte/fick.

Denna tjock tröja fick jag av Hampus.


 

Av Johanna B - 23 juni 2011 02:14

A walk to remember

 

Orginaltitel: A walk to remember


Regissör: Adam Shankman


Kategorier: Drama och romantik


Skådespelare: Peter Coyote, Daryl Hannah, Shane West, Mandy Moore, Lauren German, Clayne Crawford, Al Thompson, Paz de la Huerta, David Andrews, David Lee Smith, Anne Fletcher och mf.


Handling: Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt...

Vad tycker jag: Filmen var bra, det var en gråt film och jag blev lite små kär i Shane West.

Asså vem kan inte gilla honom? Asså jag blir bara "kär" i äldre kändiskillar. Vi har Shane West, Taylor Launter (vi är gifta) och Dimitri Belikov vilket blir i skådis Ben Barnes. Shane är 33 det fyllde han för 13 dagar sedan. Ben är 29 blir 30 i augusti. Dimitri är 24. Den minsta av min kärlekar är Taylor och han är 19. Lixom kan det inte komma någon i min ålder? Vet ni något coolt? Jag sökte på Dimitri Belikov för att se omdet stod hur gammal han var ör jag var osäker. Jag tyckte på att jag ville ha svenska resultat för jag tycker bättre om det (jag blev ändå tvungen att titta på engelska för att hitta hur gammal han är) och då ser jag min blogg. Jag bara what?

Först kommer man till bilder länk, sedan en blogg och på tre plats kom min blogg. Man kommer in på kategorin Dimitri Belikov. Men tänk vad coolt. Nu är jag stolt över mig själv att om man söker på svenska resultat av Dimtri Belikov så kommer min blogg upp.

Aja, jag kanske ska återvända till filmen hehe. Men filmen var riktigt bra och så var det en gråt film. Filmen får 9.8/10 av mig.

Den finns även som bok och är skriven av Nicholas Sparks som även skrivit the notebook, the last song och dear John. Jag ska se om a walk to remember boken finns på svenska för då vill jag läsa den. När jag säkte på a walk to remember så kom jag in på en sida och på den sidan står det om a walk to remember och så visar dem 5 liknande filmer och bland dem 5 hade jag sett 4.

Filmerna var the last song, Keith (den har jag inte sett), the notebook, P.S I love you (den är inte är inte skriven av Nicholas emn både boken och filmen är sorlig) och the cake eaters vilket kristen är med i).



 


Av Johanna B - 22 juni 2011 14:00

Jag ÄLSKAR den hä låten. Jag tycker den är grym.


 

Av Johanna B - 22 juni 2011 11:43

Godmorgon!


Idag kanske jag ska bada med Adina och kanskekanske Erika. För Malin och Kicki är på ridläger, Amanda är sjuk, Erika kanske inte kunde och då är det bara jag och Adina kvar. Så jag hoppas det blir bad. Vad ska ni andra göra idag?

Charlie som badar. =D


 

Översätt

Sök i bloggen

Presentation


Jag heter Johanna och är 13 år. På min blogg bloggar jag om allt mellan himmel och jord. Jag gillar läsa, rida, va med kompisar och mm. Jag ÄLSKAR the Twilight Saga och Dimitri Belikov.

bloggsvar

Omröstning

Vad är roligast att göra på datan??
 Blogga
 Spela spel
 Läsa bloggar
 Se på film
 Bilddagboken.se
 Facebook
 Twitter
 Annat

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Fråga mig

7 besvarade frågor

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards